Dezechilibrele
Codului de Dialog Social
Depozant
– prof. Balosu Ionel
OBIECTIUNI Legea dialogului
social
OBIECTIUNI
Art 6
e) organele executive de conducere, denumirea acestora, modul de
alegere şi de revocare, durata mandatelor şi atribuţiile lor; -
sintagma „executive de conducere „este un non sens pentru ca ori
sunt de conducere ori executive. Organele de conducere au ca rol de-a
stabili obiective, strategii si pentru ca acestea sa fie atinse
sindicatul poate sa-si desemneze persoane sau structuri de executie
iar prevederea vine in contradictie cu art 7 din Legea dialogului
social care precizeaza ca sindicatele au dreptul de a-şi organiza
activitatea. Este de asemenea o inconsecventa in tot cuprinsul legii,
vorbindu-se alternativ despre organe executive de conducere sau
organe de conducere fara o explicatie care ar fi diferenta sau ce
inseamna
Art 9
Membrilor organelor de conducere alese ale organizaţiilor sindicale
li se asigură protecţia legii contra oricăror forme de
condiţionare, constrângere sau limitare în exercitarea funcţiilor
lor. - se desfiinteaza protectia liderilor impotriva concedierilor
abuzive. Fapt care contravine Conventiei OIM 135/1971,
CONVENTIA 135/1971 Articolul 1
Reprezentanţii lucrătorilor din întreprinderi trebuie
să beneficieze de o protecţie eficace împotriva oricăror măsuri
care i-ar putea prejudicia, inclusiv desfacerea contractului de
muncă, şi care ar avea drept cauză calitatea sau activităţile
lor de reprezentanţi ai lucrătorilor, apartenenţa sindicală sau
participarea la activităţi sindicale, în măsura în care
acţionează potrivit legilor, convenţiilor colective sau altor
aranjamente convenţionale în vigoare.
Art 11
. „Perioada in care persoana aleasă în organul de conducere este
salarizată de organizaţia sindicală constituie vechime în
muncă.” - Nu are nici un sens intrucat nu se detaliaza ce
reprezinta acest lucru (daca discutam de stagiul de cotizare la
asigurarile sociale, sindicatul este un angajator care are aceleasi
obligatii ca orice angajator, daca este vorba despre drepturile care
izvorasc din contractul de munca de la angajatorul de la care liderul
de sindicat si-a suspendat contractul/ raportul de munca, pe perioada
in care acesta isi exercita mandatul, acest aspect trebuie clar
precizat )
Art 12
” Prin contractele colective de muncă sau, după caz, prin
acorduri colective privind raporturile de serviciu se pot stabili, în
condiţiile legii, şi alte măsuri de protecţie în afara celor
prevăzute la art. 10 alin. (1) şi (2) şi la art. 11 pentru cei
aleşi în organele executive de conducere ale organizaţiilor
sindicale.” -Acest articol nu are nici un sens deoarece la alin(1)
si (2) nu se prevad masuri de protectie pentru cei aleşi în
organele executive de conducere ale organizaţiilor sindicale
Art 14
„(1) Pentru dobândirea personalităţii juridice de către
sindicat, împuternicitul special al membrilor fondatori ai
sindicatului, prevăzut în procesul-verbal de constituire, trebuie
să depună o cerere de înscriere la judecătoria în a cărei rază
teritorială îşi are sediul aceasta.
(2) La cererea de
înscriere a sindicatului se anexează originalul şi câte două
copii certificate de reprezentantul legal de pe următoarele
acte:……..” Aceste prevederi fac practic imposibila
inregistrarea( dobandirea personalitatii juridice ) organizatiei
sindicale, din cauza contradictiei terminologice cuprinse in cele
doua aliniate ale art , in sensul in care in mod corect la aliniatul
1 se vorbeste despre imputernicitul special iar la alin 2 se
vorbeste despre reprezentantul legal ( calitatea de reprezentant
legal este dobandita dupa ce instanta abilitata ii confera aceasta
calitate prin sentinta data)
Art 17(2) (2) Înscrierea în
registrul special al sindicatelor prevăzut la alin. (1)
se face din oficiu, în termen de 7 zile de la data rămânerii
definitive şi irevocabile a hotărârii pronunţate de
judecătorie. -nu intelegem de ce inscrierea in Registrul special se
face la ramanerea hotarararii irevocabile desi hotararea se ataca
doar cu recursul si in acest caz hotarararile definitive sunt
executorii.
Art 18
Sindicatul dobândeşte personalitate juridică de la data
înscrierii în registrul special prevăzut la art. 17 alin. (1) a
hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile. -
Aceleasi obiectii ca si la art 17(2) , aceste prevederi prelungesc in
mod nejustificat procedurile prin care sindicatul intra in
legalitate
Art. 20
(1) Organizaţiile sindicale sunt obligate să aducă la cunoştinţa
judecătoriei sau Tribunalului Municipiului Bucureşti, după caz,”
…………. -credem ca este o confuzie a competentelor instantelor
( prevedere confuza si de neinteles)
Art 22(2) Organizaţiile sindicale
reprezentative, în condiţiile legii, pot negocia prin contractul
colectiv de muncă la nivel de unitate punerea la dispoziţie a
spaţiilor şi facilitaţilor necesare desfăşurării activităţii
sindicale. - se scoate obligativitatea unitatii de a asigura spatiul
pentru sindicat. Incalcandu-se in acest fel Conventia 135, nu
intelegem de ce mai este prevazuta in lege aceasta prevedere daca nu
exista obligatie in acest sens, daca nu era scrisa, sindicatele nu
puteau negocia sau daca sindicatul nu este reprezentativ, legea
interzice ca sa poata avea spatii si facilitati necesare in unitate?
Probabil pentru a mima ca respectam
Conventia OIM
Semnătura__________________
Focșani,
10 decembrie 2011
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu