joi, 22 decembrie 2011

Depozitie - Ionel Balosu



Dezechilibrele Codului de Dialog Social
Depozant – prof. Balosu Ionel


OBIECTIUNI Legea dialogului social
OBIECTIUNI
Art 6 e) organele executive de conducere, denumirea acestora, modul de alegere şi de revocare, durata mandatelor şi atribuţiile lor; - sintagma „executive de conducere „este un non sens pentru ca ori sunt de conducere ori executive. Organele de conducere au ca rol de-a stabili obiective, strategii si pentru ca acestea sa fie atinse sindicatul poate sa-si desemneze persoane sau structuri de executie iar prevederea vine in contradictie cu art 7 din Legea dialogului social care precizeaza ca sindicatele au dreptul de a-şi organiza activitatea. Este de asemenea o inconsecventa in tot cuprinsul legii, vorbindu-se alternativ despre organe executive de conducere sau organe de conducere fara o explicatie care ar fi diferenta sau ce inseamna
Art 9 Membrilor organelor de conducere alese ale organizaţiilor sindicale li se asigură protecţia legii contra oricăror forme de condiţionare, constrângere sau limitare în exercitarea funcţiilor lor. - se desfiinteaza protectia liderilor impotriva concedierilor abuzive. Fapt care contravine Conventiei OIM 135/1971,


CONVENTIA 135/1971 Articolul 1

Reprezentanţii lucrătorilor din întreprinderi trebuie să beneficieze de o protecţie eficace împotriva oricăror măsuri care i-ar putea prejudicia, inclusiv desfacerea contractului de muncă, şi care ar avea drept cauză calitatea sau activităţile lor de reprezentanţi ai lucrătorilor, apartenenţa sindicală sau participarea la activităţi sindicale, în măsura în care acţionează potrivit legilor, convenţiilor colective sau altor aranjamente convenţionale în vigoare.
Art 11 . „Perioada in care persoana aleasă în organul de conducere este salarizată de organizaţia sindicală constituie vechime în muncă.” - Nu are nici un sens intrucat nu se detaliaza ce reprezinta acest lucru (daca discutam de stagiul de cotizare la asigurarile sociale, sindicatul este un angajator care are aceleasi obligatii ca orice angajator, daca este vorba despre drepturile care izvorasc din contractul de munca de la angajatorul de la care liderul de sindicat si-a suspendat contractul/ raportul de munca, pe perioada in care acesta isi exercita mandatul, acest aspect trebuie clar precizat )
Art 12 ” Prin contractele colective de muncă sau, după caz, prin acorduri colective privind raporturile de serviciu se pot stabili, în condiţiile legii, şi alte măsuri de protecţie în afara celor prevăzute la art. 10 alin. (1) şi (2) şi la art. 11 pentru cei aleşi în organele executive de conducere ale organizaţiilor sindicale.” -Acest articol nu are nici un sens deoarece la alin(1) si (2) nu se prevad masuri de protectie pentru cei aleşi în organele executive de conducere ale organizaţiilor sindicale
Art 14 „(1) Pentru dobândirea personalităţii juridice de către sindicat, împuternicitul special al membrilor fondatori ai sindicatului, prevăzut în procesul-verbal de constituire, trebuie să depună o cerere de înscriere la judecătoria în a cărei rază teritorială îşi are sediul aceasta.
(2) La cererea de înscriere a sindicatului se anexează originalul şi câte două copii certificate de reprezentantul legal de pe următoarele acte:……..” Aceste prevederi fac practic imposibila inregistrarea( dobandirea personalitatii juridice ) organizatiei sindicale, din cauza contradictiei terminologice cuprinse in cele doua aliniate ale art , in sensul in care in mod corect la aliniatul 1 se vorbeste despre imputernicitul special iar la alin 2 se vorbeste despre reprezentantul legal ( calitatea de reprezentant legal este dobandita dupa ce instanta abilitata ii confera aceasta calitate prin sentinta data)
Art 17(2) (2) Înscrierea în registrul special al sindicatelor prevăzut la alin. (1) se face din oficiu, în termen de 7 zile de la data rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii pronunţate de judecătorie. -nu intelegem de ce inscrierea in Registrul special se face la ramanerea hotarararii irevocabile desi hotararea se ataca doar cu recursul si in acest caz hotarararile definitive sunt executorii.
Art 18 Sindicatul dobândeşte personalitate juridică de la data înscrierii în registrul special prevăzut la art. 17 alin. (1) a hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile. - Aceleasi obiectii ca si la art 17(2) , aceste prevederi prelungesc in mod nejustificat procedurile prin care sindicatul intra in legalitate
Art. 20 (1) Organizaţiile sindicale sunt obligate să aducă la cunoştinţa judecătoriei sau Tribunalului Municipiului Bucureşti, după caz,” …………. -credem ca este o confuzie a competentelor instantelor ( prevedere confuza si de neinteles)
Art 22(2) Organizaţiile sindicale reprezentative, în condiţiile legii, pot negocia prin contractul colectiv de muncă la nivel de unitate punerea la dispoziţie a spaţiilor şi facilitaţilor necesare desfăşurării activităţii sindicale. - se scoate obligativitatea unitatii de a asigura spatiul pentru sindicat. Incalcandu-se in acest fel Conventia 135, nu intelegem de ce mai este prevazuta in lege aceasta prevedere daca nu exista obligatie in acest sens, daca nu era scrisa, sindicatele nu puteau negocia sau daca sindicatul nu este reprezentativ, legea interzice ca sa poata avea spatii si facilitati necesare in unitate? Probabil pentru a mima ca respectam Conventia OIM

Semnătura__________________











Focșani, 10 decembrie 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu